Fazer sai vierailukeskukseen paljon kävijöitä
Fazer Experience
-vierailukeskuksen vierailijamäärä vuonna 2019 oli yli 230 000, mikä oli 15
prosenttia korkeampi luku kuin edellisenä vuonna. Kuva vierailukeskuksen
sisääntuloaulasta.
|
Fazer Experience
-vierailukeskuksen vierailijamäärä vuonna 2019 oli yli 230 000, mikä oli 15
prosenttia korkeampi luku kuin edellisenä vuonna. Merkittävän osan kasvusta toivat
kansainväliset vierailijat, kertoi Fazer tiedotteessaan 13. tammikuuta 2020.
Fazer Experience
-vierailukeskuksen muodostavat näyttely, Fazer Café, myymälä, kokouspalvelut
sekä erilaiset tapahtumat. Näyttelyn virtuaalikokemus on myös täysin
uudistettu.
Fazerin vierailutoiminta
on jatkunut yli 60 vuotta. Uuden keskuksen avauduttua syksyllä 2016 suosio on
kasvanut jatkuvasti. Vuonna 2019 vierailijoita kävi yli 230 000, noin 30 000
enemmän kuin 2018 ja lähes 50 000 enemmän kuin edellisenä vuonna.
Näkyvintä kasvu oli
kansainvälisten vierailijoiden osalta. Joka viides opastetulle kierrokselle
osallistunut oli ulkomainen matkailija (kaikki kierrokset, jotka opastettiin
muulla kielellä kuin suomeksi tai ruotsiksi, lasketaan näihin).
Noin 45 prosenttia
kävijöistä opastetuilla kierroksilla on koululaisia ja opiskelijoita.
Luokkaretki Fazerille onkin klassikko, joka jää vuosiksi kävijöiden mieleen.
Kohde on myös yritysten, yhdistysten ja yksittäisten kävijöiden suosiossa,
olipa sitten kyseessä kokous, virkistystoiminta tai mukava tapa viettää aikaa
yhdessä.
Fazerin mukaan matkailijoiden
kiinnostusta edistää erinomainen kävijäpalaute, mistä kertoo muun muassa jo
kolmena peräkkäisenä vuonna saatu Tripadvisorin Erinomainen kohde
-sertifikaatti.
Uusi virtuaalinen kokemus on pelillinen kurkistus todellisuuteen
Fazerilla kuluttajanäkemyksiä kuunnellaan ja seurataan huolellisesti. Fazer Experience vierailukeskuksen näyttelykävijöitä kiinnostaa erityisesti, mitä Fazerin tehtailla tapahtuu. Virtuaalikokemus on kuulunut vierailukeskuksen näyttelykierrokseen alusta saakka. Joulukuussa 2019 se kuitenkin uudistettiin täysin. Ensimmäinen virtuaalilasien kautta esiteltävä teema tarjoaa vierailijoille mahdollisuuden kokea Mignon-munien valmistusprosessia.
Uusi virtuaalinen kokemus on pelillinen kurkistus todellisuuteen
Fazerilla kuluttajanäkemyksiä kuunnellaan ja seurataan huolellisesti. Fazer Experience vierailukeskuksen näyttelykävijöitä kiinnostaa erityisesti, mitä Fazerin tehtailla tapahtuu. Virtuaalikokemus on kuulunut vierailukeskuksen näyttelykierrokseen alusta saakka. Joulukuussa 2019 se kuitenkin uudistettiin täysin. Ensimmäinen virtuaalilasien kautta esiteltävä teema tarjoaa vierailijoille mahdollisuuden kokea Mignon-munien valmistusprosessia.
-Oikeasti Mignon-munan
valmistus vaatii ammattimaista kädentaitoa ja vankkaa kokemusta. Tarjoamme
tähän pienen kurkistuksen virtuaalikokemuksena. Vierailijat pääsevät näkemään
oman paikkansa Mignonlinjalla ja kokeilemaan virtuaalilasien ja ohjaimen
avulla, miten Mignon-muna täytetään – tietenkin hävikki minimoiden ja
vastuullisuus huomioiden, sanoo Anu Kokko, Fazer Experience
vierailukeskuksen johtaja.
Fazer-maailmaan voi
tutustua myös perinteisten näyttöjen kautta. Näyttöruuduilla voi seurata
esimerkiksi, miten Fazer Yosa -kauravälipaloja tai Fazerin karjalanpiirakoita
valmistetaan.
Kun Karl Fazer avasi
ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa
oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: mahdollistaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään.
Tämän päivän Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-,
makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia
tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja
kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa yhdeksässä maassa ja vientiä noin 40
maahan.
Kuva: Fazer
Kommentit
Lähetä kommentti