Finnairin ensimmäinen uudistettu Embraer
Ensimmäinen uudistettu Embraer-matkustamo on nyt valmis, ja tavoitteena on uudistaa koko 12 Embraer-lentokoneen laivasto kevääseen 2026 mennessä. |
Finnair uudistaa Embraer-laivastonsa matkustamot lisätäkseen matkustusmukavuutta myös lyhyemmillä reiteillä.
Ensimmäinen uudistettu Embraer-matkustamo on
nyt valmis, ja tavoitteena on uudistaa koko 12 Embraer-lentokoneen laivasto
kevääseen 2026 mennessä. Seitsemän konetta uudistetaan talvikaudella 2024–2025,
ja loput Embraer-matkustamot uusitaan talvikaudella 2025–2026.
Embraer-koneita käytetään monilla reiteillä Suomessa ja muualla Euroopassa,
pääasiassa lyhyemmillä reiteillä Pohjois- ja Keski-Euroopassa. Embraer-koneita
operoi Finnairin yhteistyökumppani Norra.
Embraer-matkustamon värimaailma ja tunnelma on suunniteltu sopimaan yhteen
Finnairin hiljattain uudistetun laajarunkolaivaston matkustamon ja
Helsinki-Vantaan lentoaseman uuden Schengen-loungen kanssa.
"Halusimme luoda asiakkaillemme harmonisen, raikkaan ja kutsuvan
matkustusympäristön. Mukana on kaukoliikennekoneistamme tuttuja tummansinisen
ja harmaan sävyjä sekä puulaminaattipintoja", kertoo lennonaikaisesta
asiakaskokemuksesta vastaava johtaja Eerika Enne Finnairilta.
"Uudistetun matkustamon rivien 1–9 istuin tarjoaa hieman enemmän
mukavuutta muotoilunsa ja pehmusteidensa myötä. Ensimmäisten rivien istuimet
myös kallistuvat hieman, kun taas riviltä 10 alkaen istuin ei kallistu.
Palvelukonsepti säilyy ennallaan matkustamouudistuksen yhteydessä", Enne
kertoo.
Matkustajapaikkojen määrä pysyy samana, ja kaikissa Finnairin
E190-lentokoneissa on 100 paikkaa, kuten ennenkin. Uudistus kattaa myös
valaistuksen muuttamisen LED-valaistukseksi.
Yksi matkustamouudistuksen tavoitteista on ollut koneen painon vähentäminen,
mikä tarkoittaa entistä pienempää polttoaineenkulutusta ja siten pienempiä
hiilidioksidipäästöjä. Paino on siksi ollut yksi tekijä materiaalivalinnoissa.
"Sekä matkustamon etuosan että takaosan istuin ovat kevyempiä kuin aiemmat
Embraer-matkustamon istuimet, ja myös matkustamon matto on valmistettu aiempaa
kevyemmästä materiaalista. Muutoksilla koneen paino vähennee jopa noin 150 kg
per kone", Enne mainitsee.
Lähde: Finnair 30.10.2024
Kommentit
Lähetä kommentti