Finnairin ensimmäinen uudistettu Embraer

Ensimmäinen uudistettu Embraer-matkustamo on nyt valmis, ja tavoitteena on uudistaa koko 12 Embraer-lentokoneen laivasto kevääseen 2026 mennessä.

 

Finnair uudistaa Embraer-laivastonsa matkustamot lisätäkseen matkustusmukavuutta myös lyhyemmillä reiteillä.

Ensimmäinen uudistettu Embraer-matkustamo on nyt valmis, ja tavoitteena on uudistaa koko 12 Embraer-lentokoneen laivasto kevääseen 2026 mennessä. Seitsemän konetta uudistetaan talvikaudella 2024–2025, ja loput Embraer-matkustamot uusitaan talvikaudella 2025–2026. 
 
Embraer-koneita käytetään monilla reiteillä Suomessa ja muualla Euroopassa, pääasiassa lyhyemmillä reiteillä Pohjois- ja Keski-Euroopassa. Embraer-koneita operoi Finnairin yhteistyökumppani Norra. 
 
Embraer-matkustamon värimaailma ja tunnelma on suunniteltu sopimaan yhteen Finnairin hiljattain uudistetun laajarunkolaivaston matkustamon ja Helsinki-Vantaan lentoaseman uuden Schengen-loungen kanssa. 
 
"Halusimme luoda asiakkaillemme harmonisen, raikkaan ja kutsuvan matkustusympäristön. Mukana on kaukoliikennekoneistamme tuttuja tummansinisen ja harmaan sävyjä sekä puulaminaattipintoja", kertoo lennonaikaisesta asiakaskokemuksesta vastaava johtaja Eerika Enne Finnairilta. 
 
"Uudistetun matkustamon rivien 1–9 istuin tarjoaa hieman enemmän mukavuutta muotoilunsa ja pehmusteidensa myötä. Ensimmäisten rivien istuimet myös kallistuvat hieman, kun taas riviltä 10 alkaen istuin ei kallistu. Palvelukonsepti säilyy ennallaan matkustamouudistuksen yhteydessä", Enne kertoo. 
 
Matkustajapaikkojen määrä pysyy samana, ja kaikissa Finnairin E190-lentokoneissa on 100 paikkaa, kuten ennenkin. Uudistus kattaa myös valaistuksen muuttamisen LED-valaistukseksi.  
 
Yksi matkustamouudistuksen tavoitteista on ollut koneen painon vähentäminen, mikä tarkoittaa entistä pienempää polttoaineenkulutusta ja siten pienempiä hiilidioksidipäästöjä. Paino on siksi ollut yksi tekijä materiaalivalinnoissa.  
 
"Sekä matkustamon etuosan että takaosan istuin ovat kevyempiä kuin aiemmat Embraer-matkustamon istuimet, ja myös matkustamon matto on valmistettu aiempaa kevyemmästä materiaalista. Muutoksilla koneen paino vähennee jopa noin 150 kg per kone", Enne mainitsee.


 

Lähde: Finnair 30.10.2024


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Beirut-elokuva avaa Libanonin lähihistoriaa

Libanon - lomaparatiisista taistelukentäksi

Stuttgartin Mercedes-museossa jo 13 miljoonaa kävijää