Finnair menestyi asiakasarvioinnissa
![]() |
|
Finnair on saanut APEXin (Airline Passenger Experience Association) vuoden 2026 lentoyhtiöarvioinnissa viisi tähteä Five Star Global Official Airline Rating –kategoriassa. |
Finnair on saanut APEXin (Airline Passenger Experience Association) vuoden 2026 lentoyhtiöarvioinnissa viisi tähteä Five Star Global Official Airline Rating –kategoriassa. Luokitus perustuu lentomatkustajien arvioihin, jotka on kerätty kuluneen vuoden aikana yli miljoonalta lennolta lähes 600 lentoyhtiöltä eri puolilta maailmaa.
“Tämä tunnustus on meille erityisen
merkityksellinen, sillä se perustuu suoraan asiakkaidemme mielipiteisiin. Se on
myös osoitus tiimimme päivittäisestä sitoutumisesta parantaa asiakaskokemusta”,
kertoo Finnairin lennonaikaisesta asiakaskokemuksesta vastaava Eerika Enne.
Tämä on neljäs vuosi peräkkäin, kun Finnair saa kyseisen tunnustuksen
puolueettoman, kolmannen osapuolen keräämän asiakaspalautteen perusteella. APEX
on kansainvälinen lentoyhtiöistä ja muista alan yrityksistä koostuva verkosto,
joka keskittyy lentoyhtiöiden asiakaskokemuksen kehittämiseen.
“Olen ylpeä tiimimme tekemästä työstä – ja määrätietoisuudestamme jatkaa sitä myös tulevaisuudessa. Kiitämme lämpimästi asiakkaitamme tästä tunnustuksesta ja valinnasta lentää Finnairilla”, Enne jatkaa.
Asiakasymmärrys on Finnairin toiminnan ytimessä. Keskeisiä painopisteitä ovat operatiivinen luotettavuus, joka oli elokuussa 2025 peräti 99,3 prosenttia, sekä saumaton asiakaspolku digitaalisista kanavista ja asiakaspalvelusta aina lennonaikaiseen kokemukseen ja matkustamon suunnitteluun. Finnair on hiljattain uudistanut kaikkien kaukolentokoneidensa matkustamot, avannut uuden ja entistä suuremman loungen Helsinki-Vantaan lentoaseman Schengen-puolelle, ja parhaillaan käynnissä on Embraer-lentokoneiden matkustamojen uudistus.
Lähde: Finnair 12.9.2025

Kommentit
Lähetä kommentti