Tallink Silja petrasi asiakkuustutkimuksessa
Tallink Silja Line oli Finnairin kanssa suurin nousija asiakaskokemuksen tuloksissa edelliseen vuoteen verrattuna. Kuvassa Silja Serenade. Kuva: Tallink Silja |
Tallink Silja Linen asema vahvistui huimasti ASML:n eli Suomen Asiakkuusmarkkinointiliitto ry:n Asiakkuusindeksi 2024 -mittauksessa. Tallink Silja Line oli Finnairin kanssa suurin nousija asiakaskokemuksen tuloksissa edelliseen vuoteen verrattuna. Kaikkien mukana olleiden yritysten joukosta Tallink Silja Line ylsi asiakaskokemuksessa mitattuna sijalle 6. Matkailualalta tutkimuksessa olivat Tallink Siljan lisäksi mukana Finnair, Aurinkomatkat, Eckerö Line, HSL, OnniBus, Tjäreborg, TUI, Viking Line ja VR.
Asiakasuskollisuudessa mitattuna Tallink Silja Line sijoittui TOP 10 yritysten joukkoon sijalle 8. Tallink Silja Linen asiakaskokemuksen ja asiakasuskollisuuden yhteisnousu oli huimaa ja yritys kirikin 23 pykälää ylöspäin.
Vastuullisuudessa mitattuna Tallink Silja Line oli ykkösnousija. Yhtiö nousi yhteensä 27 pykälää ja sijoittui lopulta sijalle 15. Vastuullisuuden nousijoissa oli tällä kertaa mukana useita tämän vuoden asiakkuuskategorioiden menestyjiä, kuten myös Tallink Silja Line.
"Olemme erittäin ylpeitä siitä, että Tallink Silja Line on saavuttanut näin merkittävän aseman asiakaskokemuksessa ja vastuullisuudessa. Tämä osoittaa, että strategiamme panostaa laivamatkustajien asiakaskokemukseen ja vastuullisiin toimintatapoihin kantaa hedelmää. Tavoitteenamme on, että jokainen laivamatka Tallink Silja Linella olisi ainutlaatuinen kokemus ja kivoin tapa tuoda ihmiset lähemmäs toisiaan. Haluamme jatkossakin ylittää laivamatkustajiemme odotukset,” sanoo Tallink Silja Oy:n kaupallinen johtaja Kalle Katajainen.
Suomen Asiakkuusmarkkinointiliitto ry:n eli ASML:n asiakkuusindeksi on vuosittain julkaistava tutkimus, jota on julkaistu Suomessa vuodesta 2009 lähtien. Tutkimuksessa asiakasta pyydetään arvioimaan asiakaskokemus (hyöty, helppous ja asioinnin miellyttävyys), asiakasuskollisuus (suosittelu, ostoaikomus, pysyvyys), vastuullisuus ja vaihtoaikomukset eli halukkuus vaihtaa käyttämäänsä yritystä. Tutkimukseen vastasi tänä vuonna 3543 asiakasta ja yrityksiä oli mukana 55 kahdeksalta toimialalta. Matkailualalta mukana oli yhteensä 10 yritystä. https://asml.fi/asiakkuusindeksi-2024-tutkimus/
Lähde: Tallink Silja Oy 5.11.2024
Kommentit
Lähetä kommentti