Skeittimummo opettaa onnellisuutta matkailijoille Helsingissä

Skeittimummo Lena Salmi opettaa suomalaista onnellisuutta kansainvälisille matkailijoille Helsingissä. Kuva: Maija Astikainen / Visit Finland


 

Visit Finlandin ja Helsinki Partnersin yhteisessä Helsinki Happiness Hacks -kampanjassa halukkaat matkailijat ympäri maailman voivat hakea mukaan viiden päivän onnellisuuskurssille Suomeen. Kampanjalla tavoitellaan Suomelle laajaa kansainvälistä näkyvyyttä sekä Helsingin tunnettuuden kasvua matkakohteena. 

 

Viime vuonna Visit Finlandin Rantasalmen Kurussa järjestämä onnellisuuskurssi sai valtavasti näkyvyyttä ympäri maailman. Onnellisuuskurssin menestyksen innostamina Visit Finland ja Helsinki toivottavat tulevana kesänä uuden ryhmän onnellisuuden etsijöitä tervetulleeksi Suomeen. Tällä kertaa valitut henkilöt pääsevät nauttimaan maailman onnellisimmasta pääkaupungista, Helsingistä, ja helsinkiläisten onnellisuusvinkeistä.

– Suomalainen onni kiteytyy elämän yksinkertaisiin asioihin: suomalaiseen elämäntapaan, luontoyhteyteen, mielen ja kehon hoitamisen sekä ympärillämme olevan designin ja taiteen arvostamiseen. Onni löytyy pienistä hetkistä, kuten pyöräretkestä metsässä täydellisen soittolistan kanssa tai saunan jälkeisestä makkaraherkuttelusta kauniissa kesäillassa ja näitä haluamme jakaa matkailijoille, Business Finlandin markkinointijohtaja Heli Jimenez sanoo.

Onnellisuuskurssille valitut henkilöt pääsevät matkansa aikana tutustumaan Helsinkiin ja helsinkiläisyyteen neljän eri teeman kautta: luonto, terveys, design sekä ruoka. Onnellisuuden oppaina valituille matkailijoille toimivat muun muassa persoonallinen skeittimummo, 70-vuotias Lena Salmi, luonnon ja kasvien terveysvaikutuksiin perehtynyt terveysmetsäkouluttaja Adela Pajunen, muotoilija Tero Kuitunen, kulinaristinen virtuoosi Luka Balac sekä DJ Orkideana tunnettu musiikin ammattilainen Tapio Hakanen. Kansainvälisessä kampanjassa esitellään helsinkiläisten omia suosikkivinkkejä.

– Helsinki on ylpeä vaikuttavasta kulttuuritarjonnastaan ja runsaasta kaupunkiluonnostaan. Viimeaikaisen kyselyn mukaan helsinkiläiset arvostavat elämänlaatua kaupungissaan. Helsinkiläiset arvostavat luonnon ja meren läheisyyttä, taidetta ja kulttuuria, turvallista asuinympäristöä sekä tehokasta julkista liikennettä kotikaupungissaan. Silti uskomme vahvasti, että Helsingissä onnellisuuden voi kokea kuka tahansa, jopa lyhyellä vierailulla, Helsinki Partnersin markkinointijohtaja Anu Syrmä toteaa.

 

Onnellisuusviesti leviää maailmalle

Maksettua mainontaa Helsinki Happiness Hacks -kampanjan tiimoilta tehdään Saksassa, Isossa-Britanniassa, Yhdysvalloissa, Ruotsissa, Ranskassa, Espanjassa, Italiassa, Alankomaissa ja Japanissa. Kampanja saa lisäksi näkyvyyttä myös kansainvälisen pr-työn ansiosta, jota tehdään maailmanlaajuisesti. ”Helsinki Happiness Hacks” on jatkoa Visit Finlandin aikaisempien vuosien ”Rent a Finn” ja ”Masterclass of Happiness” -markkinointikampanjoille, joita kaikkia yhdistää onnellisuusteema.

– Suomi on onnistunut vakiinnuttamaan paikkansa onnellisuuden kärkimaana. Olisi hienoa nähdä yhä useamman matkailuyrittäjän ottavan onnellisuuden vahvasti mukaan tuotekehittelyyn ja markkinointiin, sillä yhteisellä viestillä saisimme vieläkin vaikuttavampia tuloksia aikaiseksi, Jimenez jatkaa.

 

Lähde: Business Finland 19.3.2024

 


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Libanon - lomaparatiisista taistelukentäksi

Beirut-elokuva avaa Libanonin lähihistoriaa

Stuttgartin Mercedes-museossa jo 13 miljoonaa kävijää