Hki-Vantaan ravintolamaailmalle palkinto
Helsinki-Vantaan porttialueen ravintolamaailma. Kuva: Finavia Oyj |
Helsinki-Vantaan lentoaseman turvatarkastuksen jälkeisen lähtöporttialueen ravintolamaailma on voittanut kansainvälisessä matkailu- ja ravintola-alan kilpailussa Airport Food Hall of the Year -palkinnon. Kriteereitä palkinnolle ovat muun muassa ravintolatarjonnan monipuolisuus, asiakastyytyväisyys ja vastine rahalle.
– Olemme iloisia siitä, että Helsinki-Vantaan ravintolat ja palvelut saavat tunnustusta kansainvälisesti. Ruokailu on merkityksellinen osa matkustuskokemusta yhä useammalle matkustajalle, ja kehitämme lentoaseman ruoka- ja juomavalikoimaa seuraten trendejä ja matkustajien toiveita. Helsinki-Vantaan ravintolatarjonta on lähes kaksinkertaistunut vuodesta 2019 ja etenkin lämpimän ruoan valikoima on monipuolistunut merkittävästi, Helsinki-Vantaan kaupallisen liiketoiminnan johtaja Nora Immonen Finaviasta sanoo.
Helsinki-Vantaan porttialueen ravintolamaailmaan kuuluu viisi ravintolaa: Asian Kitchen, Bastard Burgers, Fafa’s, Pala Pizza Bar ja Tori Kitchen & Cafe. Ravintola-aluetta operoi ravintolapalvelutuottaja Select Service Partner Finland (SSP Finland).
Kansainvälinen Airport Food and Beverage and Hospitality (FAB Awards 2024) -kilpailu järjestetään vuosittain. Helsinki-Vantaan ravintolamaailma voitti kategoriassa ”Airport Food Hall of the Year”. Voittajan valitsi asiantuntijaraati.
Ravintolamaailma avautui Helsinki-Vantaalle vuoden 2023 syksyllä. Siitä tuli avautuessaan lentoaseman toinen ravintolamaailma Finavian tuloaulan Food Hallin lisäksi. Tuloaulassa sijaitseva Food Hall voitti saman FAB:in palkinnon vuonna 2023. Food Hall -alueen ravintoloita ovat Levant, Lopez y Lopez, Pretty Boy Wingery, Richie’s Gourmet Hot Dogs, TGM Asian Fusion ja Sake Sushi.
– Voimme nyt ylpeänä sanoa, että molemmat ravintolamaailmat lentoasemallamme ovat kansainvälisesti palkittuja. Se kertoo paljon Helsinki-Vantaan erinomaisesta ruokatarjonnasta, jota kehitämme jatkuvasti. Haluan onnitella SSP:tä upeasta työstä sekä kiittää heitä hyvästä yhteistyöstä ja yhteisestä menestystarinasta matkustajien asiakaskokemuksen systemaattiseksi parantamiseksi, Immonen toteaa.
Lähde: Finavia Oyj 8.7.2024
Kommentit
Lähetä kommentti