Storytoldin Backlund voitti Viking Gloryn videokilpailun


Viking Linen uuden, vuoden 2022 alussa liikennöinnin Turku–Ahvenanmaa–Tukholma-reitillä aloittavan Viking Gloryn videokilpailun voittajaksi on valittu Jari Backlundin videoteos Sininen hetki.


 

Viking Linen uuden, vuoden 2022 alussa liikennöinnin Turku–Ahvenanmaa–Tukholma-reitillä aloittavan Viking Gloryn videokilpailun voittajaksi on valittu Jari Backlundin videoteos Sininen hetki

 

Kesäkuussa 2021 laivayhtiö Viking Line järjesti kaikille avoimen kilpailun, jossa etsittiin meri- tai saaristoaiheista videoteosta uuden Viking Gloryn kohtaamispaikan, Torgetin jättinäytölle. Kaksikerroksisen Torgetin katseenvangitsija on jättimäinen, kahdelle kannelle ulottuva led-näyttö.

– Etsimme merelliseen ympäristöön sopivaa rauhoittavaa ja tunnelmallista videomateriaalia. Tärkeintä on tuoda liikkuvan kuvan keinoin esiin se, mitä saaristo juuri teoksen tekijälle merkitsee, Viking Gloryn lanseerauspäällikkö Lotta Lindroos kertoo.

Kilpailuun osallistui kaiken kaikkiaan 85 videoteosta, joiden joukosta tuomaristo valitsi voittajaksi Jari Backlundin ja hänen teoksensa Sininen hetki. Palkinnoksi Backlund saa 2 000 euroa sekä ylellisen risteilyn Viking Glorylla.

Suomalainen Jari Backlund asuu ja työskentelee Virossa PR- ja mediatuotantoyhtiö Storytoldissa, jonka hän omistaa yhdessä avopuolisonsa kanssa.

– Asun lähellä merta, ja meri on aina merkinnyt minulle paljon. Katse aallokkoon saa huolet häviämään ja tuo mielenrauhaa, Backlund kertoo.

Jarin visio sinisestä hetkestä sinisen meren rannalla vahvistaa matkustajan kokemusta saaristosta. Mieltä rauhoittavasta videoteoksesta voi nauttia Viking Gloryn Café & Bar Torgetin valtavalla katosta lattiaan ulottuvalla led-näytöllä.

Sininen hetki -videoteoksen pääset näkemään oheisesta linkistä:
https://www.newship.vikingline.fi/uutiset/viking-gloryn-videokilpailun-voittaja-on-valittu/

Viking Glory aloittaa liikennöinnin vuoden 2022 alussa Turku–Ahvenanmaa–Tukholma-reitillä.

Storytold OÜ on Virossa toimiva, vuonna 2016 perustettu PR-, viestintä- ja digitaalisen markkinoinnin yritys, jolla on kokemusta ja osaamista sekä virolaisten että suomalaisten asiakkaiden markkinointitarpeista.

Storytold kertoi asiasta tiedotteessaan 5.10.2021.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Libanon - lomaparatiisista taistelukentäksi

Beirut-elokuva avaa Libanonin lähihistoriaa

Stuttgartin Mercedes-museossa jo 13 miljoonaa kävijää