Arabiemiraattien Sharja houkuttelee

Sharja haluaa nostaa esille monipuolista matkailutarjontaansa maailmanluokan hotelleista jännittäviin seikkailuihin ja muihin mukaviin loma-aktiviteetteihin. Kuva: Visitsharjah.com.



Sharjan matkailutoimisto Sharjah Commerce and Tourism Development Authority (SCTDA) jatkaa panostuksiaan pohjoismaisilla markkinoilla. Arabiemiirikuntiin kuuluva Sharjah on mukana tämän vuoden Matkamessuilla jo toista vuotta esitelläkseen laajaa matkailutarjontaansa suomalaisille ja muille pohjoismaalaisille matkailijoille sekä alan ammattilaisille.

Sharjan tavoitteena on tehdä vuonna 2020 tunnetuksi emiraatin kauneutta ja vieraanvaraisuuttaan yhtenä Persianlahden arabimaiden suosituimmista matkailukohteista. Sharja haluaa nostaa esille monipuolista matkailutarjontaansa maailmanluokan hotelleista jännittäviin seikkailuihin ja muihin mukaviin loma-aktiviteetteihin. Tarjolla on myös houkuttelevia kampanjoita, joiden toivotaan kiinnostavan erityisesti suomalaisia ja pohjoismaisia matkailijoita.

Vuoden 2020 Matkamessuilla Sharja esittelee matkailuhankkeitaan, joiden tavoitteena on nopeuttaa matkailualan kehitystä ja lisätä Sharjan kilpailukykyä houkuttelevana matkailukohteena. Osana tätä tulevien viiden vuoden aikana hotellihuoneiden määrän odotetaan kasvavan 50 prosentilla, mikä lue edellytykset matkailun kasvulle. Kaikkiaan Sharjaan on tarkoitus rakentaa 34 uutta hotellia lisäämään jo nykyisin tarjolla olevaa hotellikapasiteettia. Yhteenlaskettu hotellikapasiteetti nousee noin 5 700 huoneeseen.

Hotellikapasiteetin ja ainutlaatuisten matkailutuotteiden kehitystyön lisäksi SCTDA:n tavoitteena on edistää ympärivuotista perhematkailua Sharjaan. 

– Matkamessut ovat tärkeä tapahtuma Sharjalle Pohjois-Euroopan suurimpana matkailutapahtumana. Haluamme esitellä emiraattimme monipuolisia matkailumahdollisuuksia sekä matkailijoille että matkailualan toimijoille. Osallistumisemme Matkamessuille on osa jatkuvaa työtämme Sharjan profiilin nostamiseksi johtavaksi matkailukohteeksi, joka houkuttelee kaiken tyyppisiä matkailijoita eri puolilta maailmaa, sanoo H.E. Khalid Jasmin Al Midfa, Chairman of Sharjah Commerce and Tourism Development Authority (SCTDA) matkailutoimiston tiedotteessa 17. Tammikuuta 2020.

Sharja tunnetaan muun muassa maailmanluokan hotellipalveluistaan, nykyaikaisesta matkailuinfrastruktuuristaan ja jännittävistä loma-aktiviteeteistaan. Ekomatkailun suosio kasvaa jatkuvasti ja ekomatkailua edistetään myös monin julkisin toimin. Monet kansainväliset matkailualan yritykset ovat vuosien varrella huomanneet Sharjan matkailupotentiaalin ja etabloituneet emiraattiin. Matkailu on Sharjan talouden monipuolistamisen keskeinen pilari.

Vuonna 2018 Sharjassa vieraili 578 000 eurooppalaista matkailijaa, mikä oli 24 prosenttia enemmän kuin vuotta aikaisemmin.

SCTDA:n näytteilleasettajat Matkamessuilla ovat Sharjah International Airport Authority, Sharjah Expo, Environment and Protected Areas Authority, Sheraton Sharjah Beach Resort & Spa., Radisson  Blu Resort Sharjah., Coral Beach Hotel, The Act Hotel,  Orient Tours, Wasel Tours ja  TravTalk Magazine.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Libanon - lomaparatiisista taistelukentäksi

Beirut-elokuva avaa Libanonin lähihistoriaa

Stuttgartin Mercedes-museossa jo 13 miljoonaa kävijää