Arabiemiraattien Sharja houkuttelee
Sharja haluaa nostaa esille monipuolista
matkailutarjontaansa maailmanluokan hotelleista jännittäviin seikkailuihin ja
muihin mukaviin loma-aktiviteetteihin. Kuva: Visitsharjah.com.
|
Sharjan matkailutoimisto Sharjah Commerce and
Tourism Development Authority (SCTDA) jatkaa panostuksiaan pohjoismaisilla
markkinoilla. Arabiemiirikuntiin kuuluva Sharjah on mukana tämän vuoden
Matkamessuilla jo toista vuotta esitelläkseen laajaa matkailutarjontaansa
suomalaisille ja muille pohjoismaalaisille matkailijoille sekä alan
ammattilaisille.
Sharjan tavoitteena on tehdä vuonna 2020 tunnetuksi
emiraatin kauneutta ja vieraanvaraisuuttaan yhtenä Persianlahden arabimaiden
suosituimmista matkailukohteista. Sharja haluaa nostaa esille monipuolista
matkailutarjontaansa maailmanluokan hotelleista jännittäviin seikkailuihin ja
muihin mukaviin loma-aktiviteetteihin. Tarjolla on myös houkuttelevia
kampanjoita, joiden toivotaan kiinnostavan erityisesti suomalaisia ja
pohjoismaisia matkailijoita.
Vuoden 2020 Matkamessuilla Sharja esittelee
matkailuhankkeitaan, joiden tavoitteena on nopeuttaa matkailualan kehitystä ja
lisätä Sharjan kilpailukykyä houkuttelevana matkailukohteena. Osana tätä
tulevien viiden vuoden aikana hotellihuoneiden määrän odotetaan kasvavan 50
prosentilla, mikä lue edellytykset matkailun kasvulle. Kaikkiaan Sharjaan on
tarkoitus rakentaa 34 uutta hotellia lisäämään jo nykyisin tarjolla olevaa
hotellikapasiteettia. Yhteenlaskettu hotellikapasiteetti nousee noin 5 700
huoneeseen.
Hotellikapasiteetin ja ainutlaatuisten
matkailutuotteiden kehitystyön lisäksi SCTDA:n tavoitteena on edistää
ympärivuotista perhematkailua Sharjaan.
– Matkamessut ovat tärkeä tapahtuma Sharjalle
Pohjois-Euroopan suurimpana matkailutapahtumana. Haluamme esitellä emiraattimme
monipuolisia matkailumahdollisuuksia sekä matkailijoille että matkailualan
toimijoille. Osallistumisemme Matkamessuille on osa jatkuvaa työtämme Sharjan
profiilin nostamiseksi johtavaksi matkailukohteeksi, joka houkuttelee kaiken
tyyppisiä matkailijoita eri puolilta maailmaa, sanoo H.E. Khalid Jasmin Al Midfa,
Chairman of Sharjah Commerce and Tourism Development Authority (SCTDA)
matkailutoimiston tiedotteessa 17. Tammikuuta 2020.
Sharja tunnetaan muun muassa maailmanluokan hotellipalveluistaan,
nykyaikaisesta matkailuinfrastruktuuristaan ja jännittävistä
loma-aktiviteeteistaan. Ekomatkailun suosio kasvaa jatkuvasti ja ekomatkailua
edistetään myös monin julkisin toimin. Monet kansainväliset matkailualan
yritykset ovat vuosien varrella huomanneet Sharjan matkailupotentiaalin ja
etabloituneet emiraattiin. Matkailu on Sharjan talouden monipuolistamisen
keskeinen pilari.
Vuonna 2018 Sharjassa vieraili 578 000
eurooppalaista matkailijaa, mikä oli 24 prosenttia enemmän kuin vuotta aikaisemmin.
SCTDA:n näytteilleasettajat Matkamessuilla ovat
Sharjah International Airport Authority, Sharjah Expo, Environment and
Protected Areas Authority, Sheraton Sharjah Beach Resort & Spa., Radisson
Blu Resort Sharjah., Coral Beach Hotel, The Act Hotel, Orient
Tours, Wasel Tours ja TravTalk Magazine.
Kommentit
Lähetä kommentti