Finnlines tilasi lisää ropax-aluksia

Superstar-luokan ropax-aluksiksi kutsuttavia aluksia odotetaan liikenteeseen vuonna 2023.
 
Finnlines tilasi vuonna 2018 Jinling-nimiseltä telakalta kolme ympäristöystävällistä hybridi-roro-alusta, jotka sopivat joustavasti erilaisille roro- ja storo-lasteille. Nyt Finnlines jatkaa uudisrakennusohjelmaansa ja on allekirjoittanut tilauksen kahdesta ropax-aluksesta China Merchants Jinling Shipyard (Weihai) -nimisen telakan kanssa (aiemmin AVIC Weihai). Molemmat telakat ovat nykyisin osa China Merchants Group:ia, Finnlines kertoi tiedotteessaan 8. tammikuuta 2020.
Superstar-luokan ropax-aluksiksi kutsuttavia aluksia odotetaan Finnlinesin mukaan liikenteeseen vuonna 2023. Alukset tulevat olemaan isompia kuin nykyiset Star-luokan alukset, ja samalla Finnlinesin laivaston lippulaivoja niin koon kuin teknologiankin puolesta. Alukset ovat noin 230 metriä pitkiä ja niiden lastikapasiteetti on 5 100 kaistametriä sekä matkustajakapasiteetti noin 1 100 matkustajaa.
Alusten jääluokka on korkein Suomen / Ruotsin jääluokka. Alukset rakennetaan korkeimmat tekniset ja ympäristönäkökulmat huomioiden, ja samalla ne tulevat olemaan ropax-luokan edelläkävijöitä ympäristöasioissa.
Uudistetussa konseptissa yhdistyvät Finnlinesin mukaan sekä rahtilaivan että matkustajalaivan parhaat puolet. Superstar-luokan ropax-aluksen erilaiset matkustajatilat ja viihtyisät ulkokannet tekevät saaristomerimatkasta ainutlaatuisen. Näiden lisäksi erilaiset kokoustilat soveltuvat hyvin kokouksiin, koulutuksiin ja luentoihin. Aluksen keskellä olevat myymälä-, ravintola- ja ostosalueet tarjoavat matkustajille monipuolisen tuote- ja palveluvalikoiman.  
Superstar-alus on suunniteltu siten, että lastinkäsittely toimii tehokkaasti ja nopeasti tarjoten rahtiasiakkaille mahdollisimman lyhyen lastaus- ja purkuajan.
Seuraavan sukupolven Superstar-luokan ropax-alukset lisäävät merkittävästi matkustajien viihtyvyyttä Finnlinesin laivoilla ja tarjoaa aivan uudenlaista asiakaskokemusta. Uusi palvelukonsepti nostaa asiakaskokemuksen uudelle tasolle digitaalisten palveluiden kautta, jotka ulottuvat check-in- ja kansipalveluista aina asiakaspalautteeseen asti.
-Haluamme tarjota laadukasta palvelua asiakkaillemme samalla ollen edelläkävijä ympäristöasioissa. Tämä investointi tähtää energiatehokkuuden parantamiseen ja päästöjen vähentämiseen, mutta samalla panostamme matkustajien viihtyvyyteen. Haluamme olla johtava korkealaatuisen roro- ja ropax-kuljetuspalvelun tuottaja Itämeren alueella. Meneillään oleva 500 miljoonan euron uudisrakennusohjelma varmistaa, että tarjoamme jatkossakin asiakkaillemme ensiluokkaista palvelua, sanoo Finnlinesin toimitusjohtaja Emanuele Grimaldi.
Kuvat: Finnlines


Alukset tulevat olemaan isompia kuin nykyiset Star-luokan alukset, ja samalla Finnlinesin laivaston lippulaivoja niin koon kuin teknologiankin puolesta.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Libanon - lomaparatiisista taistelukentäksi

Beirut-elokuva avaa Libanonin lähihistoriaa

Stuttgartin Mercedes-museossa jo 13 miljoonaa kävijää