Finnlines tilasi lisää ropax-aluksia
Superstar-luokan
ropax-aluksiksi kutsuttavia aluksia odotetaan liikenteeseen vuonna 2023.
|
Finnlines tilasi vuonna
2018 Jinling-nimiseltä telakalta kolme ympäristöystävällistä
hybridi-roro-alusta, jotka sopivat joustavasti erilaisille roro- ja
storo-lasteille. Nyt Finnlines jatkaa uudisrakennusohjelmaansa ja on
allekirjoittanut tilauksen kahdesta ropax-aluksesta China Merchants Jinling
Shipyard (Weihai) -nimisen telakan kanssa (aiemmin AVIC
Weihai). Molemmat telakat ovat nykyisin osa China Merchants Group:ia, Finnlines
kertoi tiedotteessaan 8. tammikuuta 2020.
Superstar-luokan ropax-aluksiksi kutsuttavia aluksia odotetaan Finnlinesin mukaan
liikenteeseen vuonna 2023. Alukset tulevat olemaan isompia kuin nykyiset
Star-luokan alukset, ja samalla Finnlinesin laivaston lippulaivoja niin koon
kuin teknologiankin puolesta. Alukset ovat noin 230 metriä pitkiä ja niiden
lastikapasiteetti on 5 100 kaistametriä sekä matkustajakapasiteetti noin
1 100 matkustajaa.
Alusten jääluokka on korkein
Suomen / Ruotsin jääluokka. Alukset rakennetaan korkeimmat tekniset ja
ympäristönäkökulmat huomioiden, ja samalla ne tulevat olemaan ropax-luokan
edelläkävijöitä ympäristöasioissa.
Uudistetussa konseptissa
yhdistyvät Finnlinesin mukaan sekä rahtilaivan että matkustajalaivan parhaat
puolet. Superstar-luokan ropax-aluksen erilaiset matkustajatilat ja viihtyisät
ulkokannet tekevät saaristomerimatkasta ainutlaatuisen. Näiden lisäksi
erilaiset kokoustilat soveltuvat hyvin kokouksiin, koulutuksiin ja luentoihin.
Aluksen keskellä olevat myymälä-, ravintola- ja ostosalueet tarjoavat
matkustajille monipuolisen tuote- ja palveluvalikoiman.
Superstar-alus on
suunniteltu siten, että lastinkäsittely toimii tehokkaasti ja nopeasti tarjoten
rahtiasiakkaille mahdollisimman lyhyen lastaus- ja purkuajan.
Seuraavan sukupolven
Superstar-luokan ropax-alukset lisäävät merkittävästi matkustajien viihtyvyyttä
Finnlinesin laivoilla ja tarjoaa aivan uudenlaista asiakaskokemusta. Uusi
palvelukonsepti nostaa asiakaskokemuksen uudelle tasolle digitaalisten
palveluiden kautta, jotka ulottuvat check-in- ja kansipalveluista aina
asiakaspalautteeseen asti.
-Haluamme tarjota laadukasta palvelua asiakkaillemme
samalla ollen edelläkävijä ympäristöasioissa. Tämä investointi tähtää
energiatehokkuuden parantamiseen ja päästöjen vähentämiseen, mutta samalla
panostamme matkustajien viihtyvyyteen. Haluamme olla johtava korkealaatuisen
roro- ja ropax-kuljetuspalvelun tuottaja Itämeren alueella. Meneillään oleva
500 miljoonan euron uudisrakennusohjelma varmistaa, että tarjoamme jatkossakin
asiakkaillemme ensiluokkaista palvelua, sanoo
Finnlinesin toimitusjohtaja Emanuele Grimaldi.
Kuvat: Finnlines
Alukset tulevat olemaan
isompia kuin nykyiset Star-luokan alukset, ja samalla Finnlinesin laivaston
lippulaivoja niin koon kuin teknologiankin puolesta.
|
Kommentit
Lähetä kommentti