Fazer sai vierailukeskukseen paljon kävijöitä

Fazer Experience -vierailukeskuksen vierailijamäärä vuonna 2019 oli yli 230 000, mikä oli 15 prosenttia korkeampi luku kuin edellisenä vuonna. Kuva vierailukeskuksen sisääntuloaulasta.


Fazer Experience -vierailukeskuksen vierailijamäärä vuonna 2019 oli yli 230 000, mikä oli 15 prosenttia korkeampi luku kuin edellisenä vuonna. Merkittävän osan kasvusta toivat kansainväliset vierailijat, kertoi Fazer tiedotteessaan 13. tammikuuta 2020.

Fazer Experience -vierailukeskuksen muodostavat näyttely, Fazer Café, myymälä, kokouspalvelut sekä erilaiset tapahtumat. Näyttelyn virtuaalikokemus on myös täysin uudistettu.

Fazerin vierailutoiminta on jatkunut yli 60 vuotta. Uuden keskuksen avauduttua syksyllä 2016 suosio on kasvanut jatkuvasti. Vuonna 2019 vierailijoita kävi yli 230 000, noin 30 000 enemmän kuin 2018 ja lähes 50 000 enemmän kuin edellisenä vuonna.  

Näkyvintä kasvu oli kansainvälisten vierailijoiden osalta. Joka viides opastetulle kierrokselle osallistunut oli ulkomainen matkailija (kaikki kierrokset, jotka opastettiin muulla kielellä kuin suomeksi tai ruotsiksi, lasketaan näihin).

Noin 45 prosenttia kävijöistä opastetuilla kierroksilla on koululaisia ja opiskelijoita. Luokkaretki Fazerille onkin klassikko, joka jää vuosiksi kävijöiden mieleen. Kohde on myös yritysten, yhdistysten ja yksittäisten kävijöiden suosiossa, olipa sitten kyseessä kokous, virkistystoiminta tai mukava tapa viettää aikaa yhdessä.

Fazerin mukaan matkailijoiden kiinnostusta edistää erinomainen kävijäpalaute, mistä kertoo muun muassa jo kolmena peräkkäisenä vuonna saatu Tripadvisorin Erinomainen kohde -sertifikaatti.

Uusi virtuaalinen kokemus on pelillinen kurkistus todellisuuteen 


Fazerilla kuluttajanäkemyksiä kuunnellaan ja seurataan huolellisesti. Fazer Experience vierailukeskuksen näyttelykävijöitä kiinnostaa erityisesti, mitä Fazerin tehtailla tapahtuu. Virtuaalikokemus on kuulunut vierailukeskuksen näyttelykierrokseen alusta saakka. Joulukuussa 2019 se kuitenkin uudistettiin täysin. Ensimmäinen virtuaalilasien kautta esiteltävä teema tarjoaa vierailijoille mahdollisuuden kokea Mignon-munien valmistusprosessia.

-Oikeasti Mignon-munan valmistus vaatii ammattimaista kädentaitoa ja vankkaa kokemusta. Tarjoamme tähän pienen kurkistuksen virtuaalikokemuksena. Vierailijat pääsevät näkemään oman paikkansa Mignonlinjalla ja kokeilemaan virtuaalilasien ja ohjaimen avulla, miten Mignon-muna täytetään – tietenkin hävikki minimoiden ja vastuullisuus huomioiden, sanoo Anu Kokko, Fazer Experience vierailukeskuksen johtaja.  

Fazer-maailmaan voi tutustua myös perinteisten näyttöjen kautta. Näyttöruuduilla voi seurata esimerkiksi, miten Fazer Yosa  -kauravälipaloja tai Fazerin karjalanpiirakoita valmistetaan.

Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: mahdollistaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Tämän päivän Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa yhdeksässä maassa ja vientiä noin 40 maahan.

Kuva: Fazer

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Libanon - lomaparatiisista taistelukentäksi

Beirut-elokuva avaa Libanonin lähihistoriaa

Stuttgartin Mercedes-museossa jo 13 miljoonaa kävijää