Kuopio on Talvikaupunki 2023

Leikkimielisen kilpailun finaalipaikkakunniksi valikoituivat Kuopio, Joensuu ja Kurikka, joista yleisö on äänestänyt voittajaksi Kuopion.


 

Suomi on pullollaan hurmaavia kesäkaupunkeja, mutta Ylen Puoli Seitsemän -ohjelma päätti selvittää, mistä löytyy Suomen paras talvikaupunki. Leikkimielisen kilpailun finaalipaikkakunniksi valikoituivat Kuopio, Joensuu ja Kurikka, joista yleisö on äänestänyt voittajaksi Kuopion. Kaiken kaikkiaan ääniä annettiin 14371, joista Kuopio keräsi 38,8,%. Suoraa finaalilähetystä seurattiin Mualiman Navalla eli Kuopion torilla. 

 

”Mikä olisikaan parempi paikka ottaa vastaan Vuoden talvikaupunki -titteli kuin Mualiman Napa! Kuopio on loistovalinta talvikaupungiksi. Täällä erilaiset talviaktiviteetit ovat lähes kivenheiton päästä torilta, oli kyse sitten hiihdosta, avantouinnista tai luonnonjäällä luistelusta. Ja Tahkollekin on alle tunnin matka. Toivotamme kaikki tervetulleiksi Kuopioon kokemaan talvikaupungin tunnelma!”, iloitsee Kuopion kaupungin markkinointijohtaja Kirsi Soininen.

“Mahtavaa! Saavutettu voitto symbolisoi Kuopiota upeana ja monipuolisena talvikaupunkina, jossa ulkoilu ja luontoliikunta puhtaassa ilmassa ovat todella hienoja ja arvokkaita asioita. Kuopiosta on noustu myös lukuisista talviurheilulajeista maailman huipulle, joka sekin kertoo paljon vuoden talvikaupungin olosuhteista. Winter city of the year in Finland on hieno titteli myös kansainväliseen matkailuun. Punaiset posket, hyvinvointi ja hyvä fiilis on meille tärkeää Puijollakin, osana hyvän elämän talvikaupunkiamme!“, tunnelmoi Puijo Peakin yrittäjä ja toimitusjohtaja Pekka Niemelä.

Vuoden Talvikaupunki 2023 -kilpailuun osallistuttiin Kuopio-Tahko Markkinoinnin tuottamalla videolla, jossa haluttiin kuvastaa Kuopiota talvikaupunkina, mutta savolaisella twistillä. Kauniiden maisemien sijaan videolla loruiltiin kaikista talvisista hauskuuksista, mitä Kuopiolla on tarjota.  

 

Taustalla valtava yritysten verkosto


Kuopio-Tahko Markkinointi Oy on syntynyt joulukuussa 2013, Kuopion kaupungin ja Tahkon matkailukeskuksen yhteistyön tuloksena. Ainutlaatuisen kaupungin ja monipuolisen matkailukeskuksen yhteismarkkinoinnin kehittämiseksi ja vahvistamiseksi perustetussa markkinointiyhtiössä on osakkaina ja kumppaneina iso joukko alueen yrityksiä. Mukana on jopa reilu 90 matkailualan yritystä sekä Kuopion kaupunki. Tämän laajuinen yhteistyö on Suomen mittakaavassa poikkeuksellisen suuri.

Kuopio-Tahko Markkinointi on Pohjois-Savon alueen virallinen ja ainoa vapaa-ajan vetovoimamarkkinointia, sisältöjä sekä verkkopalveluita tuottava yhteismarkkinointiorganisaatio. Sen tehtävä on kasvattaa alueemme vetovoimaa niin matkailijoiden, kuin paikallistenkin keskuudessa. Yhteisesti investoitu markkinointi myös mahdollistaa kumppaneille toimenpiteitä, joihin yksittäinen yritys ei pysty.

“Yhteismarkkinointi on aivan keskeinen asia alueen imagolle. Matkailijat katsovat Kuopiota kokonaisuutena ja yhteismarkkinoinnin myötä saamme alueemme hienouden ja monipuolisuuden esille nimenomaan yhtenäisenä kokonaisuutena. Näyttävä ja laadukas yhteismarkkinointi lisää alueemme imagoa ja vetovoimaa, ja tästä hyötyy sitten myös jokainen yksittäinen yrittäjä”, kertoo Pekka Niemelä.

“Puijolle yhteismarkkinoinnin hyödyt ovat muun muassa kovien panostustemme ja uudistustemme saattaminen matkailijoiden ja kuopiolaisten tietoon. Matkailun kasvun eteen on tehtävä töitä koko ajan ja vaikuttavin keino on tehdä se yhdessä. Aina on hyvä miettiä asioita matkailijoiden ja asiakkaiden näkökulmasta. Yhteismarkkinoinnilla näytämme isommilta ja yhtenäisimmiltä sekä palvelumme löydetään paremmin. Enemmän matkailijoita ja pidempiä viipymiä tarkoittaa enemmän mahdollisuuksia kaikille alueemme yrittäjille”, Niemelä jatkaa. 

Lähde: Kuopio-Tahko Markkinointi 1.3.2023


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Beirut-elokuva avaa Libanonin lähihistoriaa

Libanon - lomaparatiisista taistelukentäksi

Stuttgartin Mercedes-museossa jo 13 miljoonaa kävijää