Eckerö Line kasvoi 2018


Eckerö Linen matkustajamäärä kasvoi voimakkaasti 2018. Kuvassa yhtiön laiva M/S Finlandia.



Suomalaisen laivayhtiön Eckerö Linen matkustajamäärä nousi vuonna 2018 peräti 24 prosenttia, Helsinki–Tallinna-reitin kovasta kilpailusta huolimatta. Kasvun myötä Eckerö Linen kokonaismatkustajamäärä nousi reiluun 1,8 miljoonaan henkilöön ja liikevaihto yli 100 miljoonaan euroon. Helsingin ja Tallinnan välillä liikennöivä laivayhtiö kertoi asiasta tiedotteessaan 2. tammikuuta 2019.

Eckerö Linen mukaan onnistumisen avaimet löytyvät uudistuneesta matkustusaikataulusta ja jatkuvasti kiitosta keräävästä asiakaskokemuksesta. Kasvua tuli suomalaisten matkustajien ohessa kansainvälisistä matkustajista.

Eckerö Linen matkustajamäärä nousi viime vuonna voimakkaasti, yhteensä noin 350 000 matkustajalla vuoteen 2017 verrattuna. Matkustajahuiput saavutettiin syyskuussa ja marraskuussa, jolloin m/s Finlandia oli Helsinki–Tallinna-reitin suosituin matkustajalaiva. Matkustajamäärän kasvun lisäksi myös kuljetettavien henkilöautojen määrä kasvoi 30 prosenttia ja rahti 13 prosenttia. 

Eckerö Linen mukaan se on saanut asiakkailtaan kiitosta uudesta, aikaisempaa lyhyemmästä 2 h 15 min matka-ajastaan sekä joustavista meno-paluu-aikatauluistaan. Alkuvuonna 2018 uudistettu matkustusaikataulu tarjoaa esimerkiksi päivän ensimmäisen yhteyden Tallinnasta Helsinkiin. Kasvua on tullut Suomen ja Viron lisäksi kansainväliseltä markkinalta. Vaikka suomalaisten matkustajien määrä laski edellisenä vuonna, saatiin se vuonna 2018 hyvään 8 prosentin kasvuun.

- Meille matkustajamäärän huikea nousu on osoitus siitä, että olemme tehneet viisaita valintoja laskevalla markkinalla. Joustavammat aikataulut, nopeampi matka-aika ja jatkuvat panostuksemme asiakaskokemukseen, kuten erinomaiseen ruokaan ja uuteen verkkokauppaan, ovat viime vuoden huipputuloksen taustalla, kertoo Eckerö Linen toimitusjohtaja Taru Keronen yhtiön tiedotteessa.

Kasvuun on vaikuttanut myös huhtikuussa käyttöönotettu uudistunut verkkokauppa, jonka ansiosta matkan varaaminen on ollut aikaisempaa helpompaa ja nopeampaa. Yli 80 prosenttia Eckerö Linen varauksista tehdään nykyään verkossa.

Hyvä palvelu, laadukas ruoka sekä huipputason kotimainen viihdemusiikki ovat Eckerö Linen toiminnan kulmakiviä. Yhtiö kertoo panostaneensa vuoden 2018 aikana etenkin laivan ruokatarjontaan ja siitä viestimiseen. Asiakaskokemukseen ja elämyksiin satsaaminen on näkynyt matkustajamäärien lisäksi hyvänä sijoituksena vuosittaisessa Asiakkuusindeksi-tutkimuksessa. Eckerö Line on yltänyt tutkimuksen kärkisijoille asiakaskokemuksessa ainoana varustamona kolmena vuotena peräkkäin.


Kuvat: Eckerö Line.


Kuvassa M/S Finlandia Tallinnan satamassa.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Libanon - lomaparatiisista taistelukentäksi

Beirut-elokuva avaa Libanonin lähihistoriaa

Stuttgartin Mercedes-museossa jo 13 miljoonaa kävijää